Pla estratègic del campus

La nova direcció del Campus d'Alcoi de la UPV presenta al conseller Rafael Climent el seu pla estratègic per als pròxims 4 anys.

[ 11/04/2021 ]

Reunió de treball entre el conseller d'Economia Sostenible, Rafael Climent, la directora general de l'IVACE, Julia Company i part de l'equip directiu del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), comandat pel seu director, Pau Bernabéu. En el transcurs de la trobada, Bernabéu ha exposat les línies generals del Pla Estratègic del centre per als pròxims anys i han acordat iniciar un contacte continuat i intens entre Universitat i Generalitat per a tractar, principalment, el creixement del Campus, la transferència de coneixement i tecnologia al teixit productiu de les Comarques Centrals i -de la mà de l'IVACE- la posada en marxa de projectes relacionats amb la Innovació i que podrien desembocar en la posada en marxa d'una extensió de la Ciutat Politècnica de la Innovació (HUBTEC. Innovació oberta) al Campus d'Alcoi de la UPV.

Climent i Company han considerat de gran interés el citat Pla Estratègic i s'han compromés a treballar immediatament en la posada en marxa d'aquests projectes.

Climent ha valorat molt positivament la nova orientació del Campus d'Alcoi, dirigida a convertir-se en el campus industrial de les Comarques Centrals i a plantejar tot tipus d'accions en les quals l'Empresa sempre estiga vinculada al Campus sense que es perda de vista la demanda de professionals específics, així com les necessitats formatives de l'alumnat.

El conseller i la DG de l'IVACE han conegut de primera mà el pla de creixement del Campus pel que respecta a infraestructures, i també el d'estudi d'implantació de nous graus relacionats amb l'Economia Circular, energies renovables, Biotextils, Bioinformàtica, etc.

La comunicació entre totes dues entitats serà fluida i constant, i es treballarà en torna a aquestes línies de col·laboració:

• Transferència de Coneixement, Tecnologia, Innovació i generant valor (Micro-projectes concertats publique-privats, Doctorat Industrial).
  • Emprenedoria i Innovació: (Planter d'idees TFG_TFM multidisciplinàries, HUB-TEC).
  • Ocupació-Capital relacional amb visió 360° (portal de carreres professionals orientat a facilitar la interacció entre alumnes, egressats, ocupadors).
  • Transformació dels Sectors productius (Adaptació a la Digitalització i Indústria 4.0).
  • Transformació Energètica (des-carbonització, Sostenibilitat i l'economia circular).
  • Cooperació per a l'obtenció d'ajudes, suport en altres Conselleries i accedir a Fons Europeus.

Rànquing 'El Mundo' Rànquing 'El Mundo'
La UPV entre les 3 millors universitats d'Espanya en 13 graus.
‘Susan’, un joc dirigit a xiquets amb TDAH ‘Susan’, un joc dirigit a xiquets amb TDAH
Ha sigut dissenyat per estudiants del Campus d'Alcoi de la UPV.
Turisme, I+D+i i Fira de Cocentaina Turisme, I+D+i i Fira de Cocentaina
El Campus d’Alcoi de la UPV i l’Ajuntament de Cocentaina amplien els seus acords en turisme, innovació i Fira Tots Sants.
Visita de la Delegació d'Alumnes UPV Visita de la Delegació d'Alumnes UPV
La Delegació d’Alumnes de la UPV, encapçalada per Víctor Pittaluga, ha visitat el Campus d’Alcoi.
Reunió a Bocairent Reunió a Bocairent
El Campus d’Alcoi de la UPV i l’Ajuntament de Bocairent estudien noves formes de col·laboració.
VI  Concurs START UPV Campus d’Alcoi VI Concurs START UPV Campus d’Alcoi
Alberto Madrero i Pablo Palomares, guanyadors del concurs amb la seua idea ‘Mybeeway’.
2021 THE University Impact Rankings 2021 THE University Impact Rankings
Times Higher Education assenyala la UPV com a universitat amb major impacte social i econòmic d'Espanya.