Màster Universitari i Empresa

El Campus d'Alcoi de la UPV incentivarà la realització de Treballs Final de Màster que aborden necessitats d'empreses.

[ 24/03/2021 ]

El Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha organitzat una jornada en la qual han participat entitats empresarials. L'objectiu ha sigut dinamitzar la relació del campus amb el seu entorn socioeconòmic a través de la realització de TFM basat en necessitats empresarials amb pràctiques en l'empresa, treballant conjuntament amb les associacions empresarials més representatives de cadascuna de les àrees identificades.

Les entitats que han participat en la jornada han sigut l'Associació d'Empresaris de la Foia de Castalla (IBIAE), el Clúster Territorial d'Innovació i Sostenibilitat (INNOVALL), l'Associació d'Empresaris del Tèxtil de la Comunitat Valenciana (ATEVAL), la Confederació Empresarial de la Vall d'Albaida (COEVAL) i la Federació d'Associacions d'Empresaris de la Safor (FAES).

Alguns dels objectius que s'han perseguit en aquesta jornada de treball ha sigut generar un valor afegit per a l'empresa, identificar a la UPV com 'partner' tecnològic per part de les empreses o millorar l'ocupabilitat de l'alumne i la seua experiència enfront de reptes reals.

Els Treballs Final de Màster (TFM) són requisits indispensables per a poder finalitzar els màsters universitaris de la UPV. A més de conéixer tot el potencial que els estudiants i els TFM poden aportar a empreses, des del Campus d'Alcoi de la UPV s'ha mostrat els passos a seguir per part de les empreses per a sol·licitar alumnes en pràctiques de grau, màster i contractar egressats.

El Campus d'Alcoi de la UPV ofereix actualment 4 màsters universitaris. Aquests són el Màster Universitari en Enginyeria Tèxtil; Màster Universitari en Enginyeria d'Organització i Logística; Màster Universitari en Enginyeria, Processament i Caracterització de Materials; i Màster Universitari en Direcció d'Empreses.

La jornada ha estat relacionada amb alguns dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides. Alguns d'ells són l''Educació de Qualitat' (ODS 4), 'Treball decent i creixement econòmic' (ODS 8), i 'Indústria, Innovació i Infraestructura' (ODS 9).

Per part de la UPV han participat en la jornada Pau Bernabeu i Vicente Díez, director i secretari del Campus d'Alcoi de la UPV, respectivament. També ha participat David Gutiérrez, responsable de pràctiques en Empresa a Alcoi; i Fernando Conesa, Director Servei de Promoció i Suport a la Investigació, Innovació i Transferència UPV. La jornada l'ha tancada Josep Miquel Juan, de la Unitat Orientació Empresarial en Innovació (UNOI) Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana.

També han participat en la jornada els 4 directors acadèmics de cada màster universitari: Ignacio José Montava, Raúl Poler, Rafael Antonio Balart i Manuel Expósito.

Rànquing 'El Mundo' Rànquing 'El Mundo'
La UPV entre les 3 millors universitats d'Espanya en 13 graus.
‘Susan’, un joc dirigit a xiquets amb TDAH ‘Susan’, un joc dirigit a xiquets amb TDAH
Ha sigut dissenyat per estudiants del Campus d'Alcoi de la UPV.
Turisme, I+D+i i Fira de Cocentaina Turisme, I+D+i i Fira de Cocentaina
El Campus d’Alcoi de la UPV i l’Ajuntament de Cocentaina amplien els seus acords en turisme, innovació i Fira Tots Sants.
Visita de la Delegació d'Alumnes UPV Visita de la Delegació d'Alumnes UPV
La Delegació d’Alumnes de la UPV, encapçalada per Víctor Pittaluga, ha visitat el Campus d’Alcoi.
Reunió a Bocairent Reunió a Bocairent
El Campus d’Alcoi de la UPV i l’Ajuntament de Bocairent estudien noves formes de col·laboració.
VI  Concurs START UPV Campus d’Alcoi VI Concurs START UPV Campus d’Alcoi
Alberto Madrero i Pablo Palomares, guanyadors del concurs amb la seua idea ‘Mybeeway’.
2021 THE University Impact Rankings 2021 THE University Impact Rankings
Times Higher Education assenyala la UPV com a universitat amb major impacte social i econòmic d'Espanya.