campus d'Alcoi

25 grands empreses capten talent en la UPV

[ 29/11/2022 ]

Amb aquest programa, la UPV promou la incorporació al mercat laboral de joves que destaquen tant pel seu expedient acadèmic com per les seues competències transversals. La 6a edició del programa de captació de talent ‘Queda't' ha conclòs amb gran èxit, després de dos anys sense celebrar-se a causa de la pandèmia.

Vint-i-cinc destacades empreses han acudit avui a la Universitat Politècnica de València (UPV) per a captar el talent juvenil més destacat de la UPV durant la jornada final del programa ‘Queda't’.

Es tracta d'una iniciativa pionera en les universitats públiques espanyoles organitzada pel Vicerectorat d'Ocupació i Formació Permanent de la Universitat Politècnica de València (UPV), en la qual 100 joves amb talent -prèviament seleccionats entre quasi 500 alumnes i titulats- han participat en diverses dinàmiques per a demostrar les seues capacitats als representants de les companyies participants.

Mitjançant aquest programa, la UPV pretén premiar als estudiants i titulats/as que han destacat tant pel seu expedient acadèmic com per les seues competències transversals; i d'altra banda, facilitar a les empreses compromeses amb l'ocupació juvenil, el talent més destacat.

Per a María Dolores Salvador, Vicerectora d'Ocupació i Formació Permanent de la UPV: "La jornada final ha sigut molt emocionant. Els 100 joves que més han destacat han pogut sorprendre els directors de recursos humans amb el seu raonament, pensament crític, creativitat i capacitat de resolució de problemes; a més de demostrar la seua capacitat per a treballar en equip, empatia i lideratge".

Els joves han format part d'una dinàmica, dirigida per la consultora Cegos, en la qual han hagut de resoldre un repte. Entretant, els ‘observadors’ de les empreses han anat detectant les qualitats de cadascun dels participants. Després de la dinàmica d'equip, la defensa individual de les solucions ha oferit l'oportunitat definitiva a els headhunters de perfilar su selección.

Les grans empreses i la Universitat eviten la fugida de cervells

El grup guanyador ha estat format per: Ana Belda, Macarena Cantero, María Colomar, Javier Ezpeleta, Nerea García, Armen Karapetyan, Jorge Moreno, Borja Tomás Pallas, José David Poncelas i Ivana Beatriz Spinoso.

Esther Ródenas, una de les participants i estudiant del màster universitari en enginyeria d'anàlisi de dades, millora de processos i presa de decisions en la UPV i amb doble grau en administració i direcció d'empreses i enginyeria de tecnologies i serveis de telecomunicació, afirma "voldria conèixer a alguna empresa a la qual poder aplicar quan acabe el màster".

L'esdeveniment en aquesta sisena edició ha comptat amb la participació de 25 prestigioses empreses:Accenture, Airbus, Analog Devices, BP, Banco Santander, Celestica, DHL, Edwards Lifesciences, Fermax, Ford, Forvia Faurecia, GMV, Grefusa, Huawei, HP, MAHLE, Minsait (an Indra Company), NTT Data, Power Electronics, PwC, S2 Grupo, Sanlúcar, Siemens, Stadler, Torrecid. A més de comptar amb el suport de Cegos per a la dinàmica que es va dur a terme passat 24 de novembre.

Per a Enrique Roig, gerent de formació i desenvolupament de Ford España, "la nostra empresa ha participat en totes les edicions de ‘Queda't’ amb la finalitat de detectar talent i incorporar-ho a la companyia. De fet, hem contractat diversos joves, entre els quals es trobava, per exemple, una jove enginyera que actualment és la responsable europea d'innovació de Ford Europa. És un programa completament alineat amb la nostra aposta pel talent i l'ocupació juvenil".

Comparteix aquesta notícia o connecta amb el campus d'Alcoi de la UPV en mitjans socials

Parc Científic de les Comarques Centrals Parc Científic de les Comarques Centrals
El Campus d'Alcoi de la UPV el posarà en marxa aquest mateix curs.
Programa POLISABIO Programa POLISABIO
Concedits 3 projectes als investigadors Ángel Juan, Elena Pérez i Lucía Capablanca.
IA aplicada al cicle de vida de màquines industrials IA aplicada al cicle de vida de màquines industrials
Investigadors del CIGIP s'integren en el consorci AIDEAS.
Maleta de la Innovació 4.0 Maleta de la Innovació 4.0
Presentada al estudiants de l'IES Serra Mariola de Muro.
Universitat Sènior Campus d'Alcoi Universitat Sènior Campus d'Alcoi
Consulta la informació dels cursos de la Universitat Sènior per al curs 2022/2023.
Jornades portes obertes UPV 2023 Jornades portes obertes UPV 2023
Oberta la inscripció dels centres.
X ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora Emprenedors X ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora Emprenedors
Presenta la teua idea fins el 17 de febrer de 2023.