campus d'Alcoi

GROMEP, campió del concurs CEABOT

El Grup de Robòtica del Campus d'Alcoi ha guanyat aquest concurs nacional en 9 ocasions de les últimes 10 edicions.

[ 05/09/2022 ]

El Grup de Robòtica i Mecatrònica del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (GROMEP) s'ha proclamat, de nou, campió del concurs nacional CEABOT de robòtica humanoide. Aquest grup està emmarcat en el programa de ‘Generació Espontània’ i ha aconseguit guanyar aquest prestigiós torneig en 9 de les últimes 10 edicions.

Les proves a les quals se sotmet el robot és la de pujar una escala, una lluita entre robots, una prova lliure (controlar el robot amb ones cerebrals) i una última prova de perseguir una ‘llebre’ amb un codi identificatiu. Els integrants de l'equip que han participat en CEABOT són Elena García Canet, Vicent Madramany Pasqual, Andrea Valor Bravo, Alejandro Burguete Medialdea i Ignacio Fresneda Medina. El professor, Jaime Masiá Vañó,dirigeix l'equip.

CEABOT està organitzat pel Comitè Espanyol d'Automàtica coincidint en les XLIII Jornades d'Automàtica celebrades en la Universitat de la Rioja.

GROMEP és un grup constituït per alumnes i professors amb la finalitat de potenciar i expandir el coneixement adquirit en el camp de la robòtica i la mecatrònica en l'entorn pròxim a la universitat.

El seu palmarès en el concurs CEABOT en els últims anys és el següent:

• 2012 - Vigo 1r.
  • 2013 - Tarrassa 1r.
  • 2014 - València 1r.
  • 2015 - Bilbao 1r.
  • 2016 - Madrid 2n.
  • 2017 - Gijón 1r.
  • 2018 - Badajoz 1r.
  • 2019 - Ferrol 1r.
  • 2021 - Castelló 1r (CEABOT VIRTUAL).

A més han guanyat l'EUROBOT virtual del 2021 i l'Autonomous Driving Challenge de Barcelona en 2021.

Programa de Generació Espontània

El programa de Generació Espontània és una llançadora per a iniciatives que provenen enterament dels estudiants de la universitat.

Els grups són interdisciplinaris i estan formats per estudiants de diferents titulacions que s'uneixen per a aconseguir un objectiu comú. Es potencia al màxim les tan aclamades competències transversals i la figura del mentor-estudiant.

Comparteix aquesta notícia o connecta amb el campus d'Alcoi de la UPV en mitjans socials

25 grands empreses capten talent en la UPV 25 grands empreses capten talent en la UPV
La UPV promou la incorporació al mercat laboral de joves.
Premis CIRIEC als millors estudis en Economia Social Premis CIRIEC als millors estudis en Economia Social
L'alumna Jessandra de la Rosada Gavilánez Guamán, premiada.
Antonio Giménez, premi Investigació UPV Antonio Giménez, premi Investigació UPV
Per la seua investigació que promou una agricultura més sostenible amb un millor tractament del sòl.
Visita de la consellera, Josefina Bueno Visita de la consellera, Josefina Bueno
La titular d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha visitat el Campus d'Alcoi.
Neurocomunicación para mejorar la sensibilización Neurocomunicación para mejorar la sensibilización
Campanya de publicitat contra la violència de gènere aplicant la neurocomunicació.
Fira Tots Sants de Cocentaina Fira Tots Sants de Cocentaina
Les titulacions, Setmana Ciència i Generació Espontània han sigut presents.