Finalitzen les activitats de ‘Jóvenes conCiencia’

El projecte fomenta les vocacions científiques des d'infantil fins a batxillerat i cicles formatius. Ha arribat a 6.000 estudiants d'Alacant, València i Castelló.

[ 18/10/2021 ]

Finalitzen les activitats principals del projecte ‘Jóvenes conCiencia’, un programa amb accions dedicades a fomentar les vocacions científiques des d'infantil fins a batxillerat i cicles formatius. Aquestes activitats han arribat a 5.955 estudiants de 51 centres educatius de les províncies d'Alacant, València i Castelló.

L'objectiu principal del projecte és contribuir a la promoció de les vocacions científic-tecnològiques sobretot entre les xiquetes i joves. ‘Jóvenes conCiencia’ compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovación, la Càtedra ‘Alcoi Ciutat del Coneixement’ (signada amb l'Ajuntament d'Alcoi) i el Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV).

En aquests 16 anys ininterromputs, aquestes accions de vocacions científiques al Campus d'Alcoi de la UPV es consideren estratègiques i s'han consolidat com a grans esdeveniments dins de la Comunitat Valenciana. Alguns dels tallers s'han impartit de manera en línia per a complir els protocols marcats per la Covid-19.

El creixement del nombre de participants, així com el nombre d'activitats ha sigut molt positiu, arribant cada vegada a més rangs d'edat, així com a diferents nivells educatius. Les últimes activitats que s'han celebrat són “Setmana Jove de la Ciència”, “Ciencialab”, “Màgia de la Ciència” i el Teatre Científic.

Els tallers de la ‘Setmana Jove de la Ciència’ estan dirigits a estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior. Els tallers han arribat a 3.686 estudiants de 28 centres educatius de Villena, València, Albaida, Alacant, Alcoi, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig, Ontinyent, Novelda, Muro, Monforte del Cid, Ibi, Elda, Crevillent, Cocentaina, Castalla, Biar, Benilloba i Banyeres.

‘Ciencialab’ està dirigit a estudiants de 3r i 4t de l'ESO i cicles formatius de grau mitjà. Aquests tallers han arribat a un total de 1.179 estudiants de 10 centres educatius d'Alacant, Alcoi, Villena, Muro, Crevillent, Cocentaina, Banyeres, Benilloba, Biar i Castelló.

702 estudiants de 6é de Primària també han participat en la ‘Màgia de la Ciència’. Procedeixen de 9 centres educatius d'Alcoi, Castalla i Banyeres.

Una altra de les activitats ha sigut el Teatre Científic a la qual han acudit 388 alumnes de 5 col·legis d'Alcoi. En un laboratori, dos científics estudien un misteriós compost trobat en el suc de llombarda. Cansats de teoritzar, decideixen passar a la pràctica, i després de beure una xicoteta mostra del compost, es converteixen en Aurora Ribosoma i Armando Neutrino. Els nostres circocientífics es van valdre de tots els seus coneixements i habilitats per a divertir i ensenyar als espectadors l'apassionant món d'àcids i bases, reaccions de neutralització i, en definitiva, pH. Tot això amanit amb malabars, acrobàcies, equilibris, molta interacció amb el públic i altes dosis d'humor científic.

Premis als millors expedients Premis als millors expedients
Reconeixement als alumnes més brillants de la institució.
Èxit en les I Jornades de ‘Cultura Urbana’ Èxit en les I Jornades de ‘Cultura Urbana’
Organitzades per la Càtedra ‘Alcoi Ciutat del Coneixement’.
Creació del Consell Consultiu Creació del Consell Consultiu
Format per empreses del territori, administració pública i la mateixa universitat
Fira Tots Sants de Cocentaina Fira Tots Sants de Cocentaina
El Campus d'Alcoi de la UPV ha assistit..
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 21/22 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 21/22
El solemne acte d'Obertura de Curs s'ha celebrat en el saló de l'edifici Viaducte.
Dibuixa la ciència en Nadal 2021 Dibuixa la ciència en Nadal 2021
Participa amb els teus fills en "Dibuixa la ciència per Nadal".
Premis AULA EMPRENDE Premis AULA EMPRENDE
Consulta les 5 candidatures premiades.