La Universitat Sènior celebra 20 anys

Primer esdeveniment de la Universitat Sènior al Campus d’Alcoi de la UPV després de mesos sense activitat per la Covid-19.

[ 30/09/2021 ]

La Sala d'actes de l'Edifici Viaducte ha acollit un esdeveniment de l'esperada Universitat Sènior del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV). Després dels mesos de pandèmia, la Universitat Sènior no tenia activitat i ha sigut un dia de retrobada respectant tots els protocols sanitaris marcats per la Covid-19. El doctor en Biologia, Lluís Serra Laliga, ha impartit la conferència ‘Origen de la flora diànica i el valor de la flora de Mariola’.

L'activitat correspon a la celebració del 20 aniversari de la Universitat Sènior al Campus d’Alcoi de la UPV. A més, aquesta conferència ha sigut el primer acte per a commemorar els 50 anys des que l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi va entrar a formar part de la UPV. 50 anys de mutu esforç, de sinergies i millores que la UPV al Campus d'Alcoi ha implementat i que sens dubte han de veure's incrementades en els pròxims anys.

L'acte ha estat presidit per Lucía Agud, subdirectora de Formació Permanent, Títols Propis i Formació En línia. En la taula presidencial també ha intervingut Josep Maria Gadea, subdirector de Dinamització Interna i Col·legi Major, per a presentar al ponent, Lluís Serra Laliga, i la seua conferència.

També han assistit, a més dels alumnes sènior, part de l'equip directiu del campus, encapçalat pel director, Pau Bernabeu. En representació de l'Ajuntament d'Alcoi, ha assistit Jordi Silvestre, regidor de Transició Ecològica, Protecció Civil i Educació. L'esdeveniment ha finalitzat amb un vi d'honor als patis del Col·legi Major Ovidi Montllor, complint amb totes les mesures sanitàries del moment.

La docència de la Universitat Sènior es dividirà en dos cursos on es tractaran temes tan diversos com cinema, història, cultura general, ciència, educació, pintura, música, biologia o economia. Oficialment, el curs de la Universitat Sènior a Alcoi començarà al gener 2022 i la matrícula es podrà formalitzar al noviembre de 2021.

La conferencia

En aquesta xarrada s'han repassat algunes característiques climàtiques i geològiques del ‘Migjorn Valencià’ que ha conformat al llarg dels últims milions d'anys una flora molt particular i valuosa. El biòleg s'ha centrat en el Parc Natural de la Serra de Mariola com un bon exemple de la ‘Diània, Migjorn Valencià i subsector Alcoià-Diànic’ i ha donat a conéixer algunes de les plantes més valuoses de l'espai i el que significa tindre-les al nostre voltant.

Premi nacional a la millor Tesi Doctoral Premi nacional a la millor Tesi Doctoral
Per a l'investigador del Campus d'Alcoi, Luis Jesús Quiles.
Finalitzen les activitats de ‘Jóvenes conCiencia’ Finalitzen les activitats de ‘Jóvenes conCiencia’
El projecte fomenta les vocacions científiques des d'infantil fins a batxillerat i cicles formatius.
Jornada ‘Coneix Generació Espontània’ Jornada ‘Coneix Generació Espontània’
Èxit en aquesta jornada en la qual també van participar IDEES UPV i la Delegació d'Alumnes.
Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de L'Olleria i la UPV Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de L'Olleria i la UPV
El desenvolupament d'activitats formatives i de difusió del coneixement serà la seua finalitat.
Welcome International Students Welcome International Students
L'Oficina d'Internacional del campus manté la seua activitat.
Roberto Perona, alumne excel·lent Roberto Perona, alumne excel·lent
19è millor estudiant de tota Espanya en la modalitat ‘Arquitectura i Enginyeria’.
Conferència inaugural del curs Conferència inaugural del curs
Dijous 28 d’octubre a les 12 hores.