Conveni amb el Port d'Alacant

El Campus d’Alcoi de la UPV aportarà coneixement i investigación per a digitalitzar el Port d’Alacant.

[ 05/06/2021 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), representada pel rector José E. Capilla, i l'autoritat portuària han signat un conveni de col·laboració per a aconseguir la transformació digital i tecnològica del Port d'Alacant a través de la investigació. En representació del Campus d'Alcoi de la UPV han assistit a l'acte de signatura el secretari del campus, Vicente Díez, i Pau Bernabeu, director del campus alcoià.

La signatura del conveni ha estat presidida per la Consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual. La UPV ja té experiència en gestió i investigació en infraestructures portuàries, ja que també ha participat en projectes al costat del Port de València.

Pau Bernabeu, director del Campus d'Alcoi de la UPV, afirma que “hem d'aprofitar aquesta oportunitat perquè diferents grups d'investigació del campus proposen idees per a resoldre els problemes de l'autoritat portuària”.

El director qualifica aquesta oportunitat com a “històrica” per a “acostar la Indústria 4.0 i la transformació digital”. El Campus d'Alcoi de la UPV serà “el motor i el que treballarà al costat de l'autoritat portuària per a desenvolupar idees”. Bernabeu anima a tots els investigadors, professorat i alumnat del campus a aportar idees.

El rector, José E Capilla, afirma que “la UPV té l'experiència amb l'autoritat portuària de València i ja coneixem les oportunitats que es poden obrir. El Port d'Alacant és una infraestructura molt complexa i al mateix temps importantíssima”.

El rector continua dient que “s'obriran moltes oportunitats en aspectes tan diversos com la logística, la innovació tecnològica, processos rutinaris del port, seguretat… Hi ha molts aspectes en els quals podem col·laborar i, en particular, el Campus d'Alcoi té moltíssimes capacitats amb una plantilla d'investigadors molt potent”.

100% de les places de preinscripció cobertes 100% de les places de preinscripció cobertes
Tots els graus tenen alumnat en llista d'espera.
VIII Creant Sinèrgies VIII Creant Sinèrgies
Aquesta edició s'ha adaptat a les necessitats actuals compaginant modalitat presencial i semipresencial.
II Premis ‘FUTUR’ II Premis ‘FUTUR’
Lliurats els II Premis ‘FUTUR’ del Campus d’Alcoi de la UPV.
Congrés de Direcció i Enginyeria de Projectes Congrés de Direcció i Enginyeria de Projectes
Finalitza la 25a edició d'aquest congrés internacional organitzat per AEIPRO.
El Macom, en Informe Semanal El Macom, en Informe Semanal
El prestigiós i històric programa de TVE es fa ressò de les seues investigacions.
Guanyadores dels premis 'Jacquard i estampació' Guanyadores dels premis 'Jacquard i estampació'
Ainhoa Sánchez i Aitana Senabre, guanyadores de la VI edició.
Resultats de la preinscripció Resultats de la preinscripció
Consulta si estàs admès en la UPV a partir de les 13 hores del divendres 16 de juliol.