campus d'Alcoi

Conveni amb el Port d'Alacant

El Campus d’Alcoi de la UPV aportarà coneixement i investigación per a digitalitzar el Port d’Alacant.

[ 17/06/2021 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), representada pel rector José E. Capilla, i l'autoritat portuària han signat un conveni de col·laboració per a aconseguir la transformació digital i tecnològica del Port d'Alacant a través de la investigació. En representació del Campus d'Alcoi de la UPV han assistit a l'acte de signatura el secretari del campus, Vicente Díez, i Pau Bernabeu, director del campus alcoià.

La signatura del conveni ha estat presidida per la Consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual. La UPV ja té experiència en gestió i investigació en infraestructures portuàries, ja que també ha participat en projectes al costat del Port de València.

Pau Bernabeu, director del Campus d'Alcoi de la UPV, afirma que “hem d'aprofitar aquesta oportunitat perquè diferents grups d'investigació del campus proposen idees per a resoldre els problemes de l'autoritat portuària”.

El director qualifica aquesta oportunitat com a “històrica” per a “acostar la Indústria 4.0 i la transformació digital”. El Campus d'Alcoi de la UPV serà “el motor i el que treballarà al costat de l'autoritat portuària per a desenvolupar idees”. Bernabeu anima a tots els investigadors, professorat i alumnat del campus a aportar idees.

El rector, José E Capilla, afirma que “la UPV té l'experiència amb l'autoritat portuària de València i ja coneixem les oportunitats que es poden obrir. El Port d'Alacant és una infraestructura molt complexa i al mateix temps importantíssima”.

El rector continua dient que “s'obriran moltes oportunitats en aspectes tan diversos com la logística, la innovació tecnològica, processos rutinaris del port, seguretat… Hi ha molts aspectes en els quals podem col·laborar i, en particular, el Campus d'Alcoi té moltíssimes capacitats amb una plantilla d'investigadors molt potent”.

Comparteix aquesta notícia o connecta amb el campus d'Alcoi de la UPV en mitjans socials

Robòtica a l'Escola Robòtica a l'Escola
El Campus d'Alcoi de la UPV acostarà la robòtica educativa a estudiants de 5è de Primària.
30 anys d’emprenedoria 30 anys d’emprenedoria
El Campus d’Alcoi celebra 30 anys d’emprenedoria en la Politècnica gràcies a IDEAS UPV.
Home Textils Premium Home Textils Premium
La Càtedra AITEX - UPV participa en el certamen internacional celebrat a València.
Fira de Serveis Fira de Serveis
Èxit en la jornada celebrada en la Plaça Ferrándiz i Carbonell.
Jornada d'Acolliment Jornada d'Acolliment
Més de 600 estudiants s'han matriculat al Campus d'Alcoi.
GROMEP, campió del concurs CEABOT GROMEP, campió del concurs CEABOT
Han guanyat aquest concurs nacional en 9 ocasions de les últimes 10 edicions.
Welcome Exchange students Welcome Exchange students
49 estudiants de diferents països europeus i americans estudiaren a Alcoi durant el primer semestre o el curs complet.