campus d'Alcoi

Guanyadores dels premis 'Jacquard i estampació'

Ainhoa Sánchez i Aitana Senabre, guanyadores del VI concurs de Disseny per a Tèxtil Llar de la Càtedra AITEX - UPV.

[ 01/05/2021 ]

La Càtedra AITEX-UPV ha organitzat el V Concurs de Disseny per a Tèxtil Llar. S'han presentat 24 dissenys en dues modalitats, una mitjançant la tècnica d'estampació i una altra amb tejeduría jacquard, ambdues amb la finalitat de premiar als millors teixits dissenyats i desenvolupats per a la seua posterior aplicació en el sector Tèxtil Llar. El lliurament de premis s'ha celebrat als jardins del Círculo Industrial d'Alcoi.

Després de la deliberació del jurat, Ainhoa Sánchez i Aitana Senabre, han guanyat els primers premis en les modalitats de jacquard i estampació, respectivament. El jurat ha valorat l'originalitat, creativitat i tendències de moda, qualitat tècnica i desenvolupament i presentació dels treballs realitzats. Els treballs presentats s'han exposat en el Círculo Industrial, alhora que es pot visitar de manera virtual en catedra.aitex.es.

Pablo Díaz, director de la Càtedra AITEX - UPV, ha agraït a AITEX la seua implicació i suport a la UPV, concretament al Campus d'Alcoi. A través de la Càtedra signada ja fa 6 anys, i altres actuacions, ha permés desenvolupar moltes activitats, totes elles enfocades a potenciar el Sector Tèxtil entre els seus alumnes. A més, s'ha mostrat satisfet perquè “el campus i la seua direcció entenen la necessitat del sector tèxtil en l'entorn en què estem immersos, el qual necessita d'alumnes qualificats per a incorporar-se a les seues empreses”. Díaz també ha agraït al Círculo Industrial el fet d'acollir l'exposició dels projectes presentats en una de les seues emblemàtiques sales.

Per la seua part, León Grau, president d’AITEX, ha recordat els 6 anys d'estreta col·laboració entre AITEX i la UPV gràcies a aquesta Càtedra. Indica que “per a nosaltres aquest premi és molt important ja que es tracta d'un premi al tèxtil-llar. Aquests premis ens enriqueixen a tots i a les empreses”. Ha qualificat al campus com a “pol fonamental d'innovació” i ha mostrat la seua predisposició a augmentar aquesta col·laboració. Grau també ha felicitat a tots els estudiants pels treballs presentats.

El director del Campus d'Alcoi de la UPV, Pau Bernabeu, ha recordat que “l'Escola Industrial d'Alcoi es va iniciar fa 150 anys gràcies a l'impuls dels empresaris tèxtils i eixe impuls continua vigent al campus, unit a un altre tipus d'empresaris”.

Els premiats:

Modalitat d'Estampació:
  • El primer premi és per a l'obra “ART NOUVEAU” d'Aitana Senabre dotat amb 1.000 euros.
  • El segon premi és per a l'obra “BANYAN” d'Aitana Casal dotat amb 500 euros.
  • El tercer premi és per a la proposta “BASIC” de Joaquín Gil dotat amb 250 euros.

Modalitat de Jacquard:
  • El primer premi és per a l'obra “DAMA D´ELX” d'Ainhoa Sánchez dotat amb 1.500 euros.
  • El segon premi és per a l'obra “SPACE VIBES” d'Inés Martínez dotat amb 1.000 euros.
  • El tercer premi és per a l'obra “SUEÑO DE VERSALLES” de Maria Vicent dotat amb 500 euros.

L'exposició dels treballs presentats al concurso es pot visitar en el Cercle Industrial d'Alcoi fins al dia 12 de juliol. Accés lliure. L'horari és de 9:00h a 22:00h.

El jurat

El jurat, que ha decidit els premiats, està format per reconeguts professionals del sector tèxtil:

• Lucía Martínez de KA Internacional Manager.
  • Victoria Soto, dissenyadora de Jeanología.
  • Neus Bou, dissenyadora en Serpicolor.
  • Begoña Jordá, dissenyadora en Textiles Visatex.
  • Merce Miguel, dissenydora d'Interfabrics.
  • José Martínez, CEO de Textiles Joyper i president d'ACETEX.

La Càtedra

La Càtedra AITEX-UPV naix a conseqüència de la col·laboració entre les dues institucions per a la realització d'activitats d'interés general. La seua finalitat, és la promoció i desenvolupament d'activitats que contribuïsquen al posicionament del sector tèxtil, tant en l'àmbit universitari com a nivell de la societat en general.

En aquest sentit la Càtedra té com a objectiu aconseguir visualitzar al tèxtil com un sector atractiu, amb un caràcter pluridisciplinari i de futur. Tot això en el marc de l'objecte i finalitats específiques de la Universitat.

Comparteix aquesta notícia o connecta amb el campus d'Alcoi de la UPV en mitjans socials

Robòtica a l'Escola Robòtica a l'Escola
El Campus d'Alcoi de la UPV acostarà la robòtica educativa a estudiants de 5è de Primària.
30 anys d’emprenedoria 30 anys d’emprenedoria
El Campus d’Alcoi celebra 30 anys d’emprenedoria en la Politècnica gràcies a IDEAS UPV.
Home Textils Premium Home Textils Premium
La Càtedra AITEX - UPV participa en el certamen internacional celebrat a València.
Fira de Serveis Fira de Serveis
Èxit en la jornada celebrada en la Plaça Ferrándiz i Carbonell.
Jornada d'Acolliment Jornada d'Acolliment
Més de 600 estudiants s'han matriculat al Campus d'Alcoi.
GROMEP, campió del concurs CEABOT GROMEP, campió del concurs CEABOT
Han guanyat aquest concurs nacional en 9 ocasions de les últimes 10 edicions.
Welcome Exchange students Welcome Exchange students
49 estudiants de diferents països europeus i americans estudiaren a Alcoi durant el primer semestre o el curs complet.