Tornen les visites guiades

Les visites seran els dissabtes 12, 19 i 26 de juny.

[ 03/06/2021 ]

Tornen les visites guiades organitzades per la Setmana de la Ciència del Campus d'Alcoi de la UPV. Aquestes activitats compten amb totes les mesures sanitàries derivades de la situació marcada per la Covid-19. Les visites seran els dissabtes 12, 19 i 26 de juny.

INSCRIPCIONS

12 de juny. Visita guiada "Cabeço de Mariola i Cova Bolumini"

Lloc d'encontre: Camping de Mariola.

Horari: 9:00h.

L'assentament fortificat del Cabeçó de Mariola (Alfafara, Alacant- Bocairent, València) és un dels jaciments més importants de l'època ibèrica a les nostres comarques. És un gran poblat de diverses hectàrees amb una ampla seqüència d'ocupació datada entre els segles IX i I aC i que controlava un pas estratègic per a les comunicacions comarcals. Durant el període Ibèric tardà, en l'època de la dominació romana dels segles II-I va jugar un paper essencial en el control de la regió. Una prova d'aquesta importància és que es va veure involucrat en la Guerra de Sertori i va patir una violenta destrucció a la dècada dels anys 70 aC.

La visita serà a càrrec de Ignasi Grau Mira, catedràtic de l'àrea d'Arqueologia de la Universitat d'Alacant. La seua principal línia de treball se centra en l'estudi de la cultura material, el territori i la dinàmica social d'època ibèrica i romana en l'àrea oriental de la península Ibèrica. Desenvolupa les seues investigacions arqueològiques principalment a les comarques septentrionals d'Alacant i sud de València. També ha desenvolupat actuacions arqueològiques en Tarifa (Cadis), Umbria (Itàlia) i en el Pacífic Central (Wallis i Futuna).

19 de juny. Visita guiada "Sarga i Cova Foradada"

Lloc d'encontre: Mas de la Cova.

Horari: 9:00h.

Els abrics amb art rupestre prehistòric de la Gerga, són una mostra excepcional de les manifestacions gràfiques prehistòriques. Aquestes pintures rupestres estan protegides com a Bé d'Interès Cultural i van ser declarades Patrimoni Mundial per la UNESCO en 1998. Aquest enclavament arqueològic destaca per a presentar tres estils d'art postpaleolític característics dels primers grups d'agricultors i ramaders del Neolític de la façana oriental de la península Ibèrica. En el mateix barranc se situa també la Cova Foradada, jaciment prehistòric que, al costat de les pintures, va ser descobert en 1951. Aquesta cova no està oberta al públic, per la qual cosa suposa una oportunitat de conèixer la seua història de primera ma.

Palmira Torregrosa Giménez és arqueòloga municipal de l'Ajuntament d'Alcoi i ostenta el càrrec de directora del Museu Arqueològic Municipal Camilo Visedo Moltó. A més, és professora associada de l'àrea de Prehistòria de la Universitat d'Alacant, on imparteix classes des de l'any 2014. Va realitzar la seua tesi doctoral sobre pintura rupestre prehistòrica i compta amb diverses publicacions i diverses direccions d'excavacions arqueològiques de diferents períodes.

26 de juniy Visita guiada "Descobrir el paisatge des de la Font Roja

Lloc d'encontre: Centre de visitants Parc Natural Font Roja.

Horari: 10:00h.

L'objectiu d'aquest itinerari és contribuir a la defensa del patrimoni paisatgístic situat entre el Parc Natural de la Font Roja i el de Mariola. La intervenció se centra en l'explicació de les estructures geogràfiques que s'albiren des del mirador de la “Mina”.

L'activitat serà a càrrec de Rafael Sebastiá Alcaraz, és professor titular en el Dpt. de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Facultat d'Educació de la UA i Doctor en Geografia, i Doctor en Història Les línies d'investigació s'han desenvolupat en Geografia indústria, Història de l'Educació i Didàctica de la Geografia. Ha sigut secretari acadèmic del Grup de Didàctica de la Geografia de l'Associació de Geògrafs Espanyols durant sis anys.

Forma part del Comitè de la Revista Didàctica Geogràfica. Ha codirigit 2 projectes finançats per l'Institut Geogràfic Nacional (Ministeri de Foment) per a l'elaboració de material didàctica en l'ensenyament de la geografia. Ha dirigit un grup d'investigació sobre la Història de la Facultat d'Educació amb el qual participació en l'exposició del 25 aniversari de la Universitat d'Alacant Pertany al Grup d'Investigació Interdisciplinària en Docència Universitària.

Ha sigut membre dels comitès organitzadors i científics de 10 congressos nacionals i internacionals. Ha format part de la Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana. És autor de 17 llibres, 51 capítols de llibre, 19 articles de revista amb publicacions a Alemanya, el Brasil, Colòmbia, França i Portugal.

100% de les places de preinscripció cobertes 100% de les places de preinscripció cobertes
Tots els graus tenen alumnat en llista d'espera.
VIII Creant Sinèrgies VIII Creant Sinèrgies
Aquesta edició s'ha adaptat a les necessitats actuals compaginant modalitat presencial i semipresencial.
II Premis ‘FUTUR’ II Premis ‘FUTUR’
Lliurats els II Premis ‘FUTUR’ del Campus d’Alcoi de la UPV.
Congrés de Direcció i Enginyeria de Projectes Congrés de Direcció i Enginyeria de Projectes
Finalitza la 25a edició d'aquest congrés internacional organitzat per AEIPRO.
El Macom, en Informe Semanal El Macom, en Informe Semanal
El prestigiós i històric programa de TVE es fa ressò de les seues investigacions.
Guanyadores dels premis 'Jacquard i estampació' Guanyadores dels premis 'Jacquard i estampació'
Ainhoa Sánchez i Aitana Senabre, guanyadores de la VI edició.
Resultats de la preinscripció Resultats de la preinscripció
Consulta si estàs admès en la UPV a partir de les 13 hores del divendres 16 de juliol.