VIII ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora emprenedors

Els premiats han sigut el Col·legi Salesians Joan XXIII i l'IES Cotes Baixes. Els projectes presentats tenen relació amb l'actual situació derivada per la Covid19.

[ 29/03/2021 ]

Els Premis ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora Emprendors han tornat en la seua huitena edició. L'esdeveniment s'ha celebrat en línia a causa de la situació sanitària actual marcada per la Covid-19. El primer premi ha recaigut en Nadia Rambla, Pamela Botella i Enri Climent del Col·legi Salesians Juan XXIII amb el seu projecte 'Humivir'.

Els premis s'engloben en la programació anual de Joves consCiencia i estan coorganitzats per l'Excm. Ajuntament d'Alcoi a través d'Àgora i pel Campus d'Alcoi de la UPV a través d'IDEES UPV. Compten amb el suport de la la Càtedra Alcoi Ciutat del Coneixement, signada amb l'ajuntament, i amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia - Ministeri de Ciència i Innovació.

L'acte ha estat presidit per José Millet, vicerector d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV; Pau Bernabeu, director del Campus d'Alcoi de la UPV; Alberto Belda, regidor d'Ocupació, Empresa i Formació de l'Ajuntament d'Alcoi; i Emilio Golf, director acadèmic del Grau d'Administració i Direcció d'Empreses. Els centres participants en aquesta huitena edició són el CIP FP Batoi, l'IES Cotes Baixes, el Col·legi Salesians Joan XXIII i el Col·legi Sant Roc. José Mengual, del Àrea de Comunicació del campus, ha presentat l'acte.

En el concurs han participat estudiants de Batxillerat de Ciències Socials, i de Cicles Formatius de Grau Mitjà o Cicles Formatius de Grau Superior relacionats amb el Grau d'Administració i Direcció d'Empreses. El present concurs té per objecte incentivar entre els alumnes el desenvolupament de competències, habilitats, capacitats i aptituds en matèria d'emprenedoria. Tots els centres docents han comptat a més amb el suport tècnic i ús de l'Espai Àgora de l'Ajuntament d'Alcoi.

Abans de conéixer els projectes guanyadors, Juan Seguí, CEO de ACCESEO, ha impartit la ponència "El poder de la perseverança".

El premi ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora Emprenedors abasta diferents Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides, com són ODS 4: Educació de qualitat; ODS 8: Treball decent i creixement econòmic; i ODS 17: Aliances per a aconseguir els objectius.

El projecte guanyador

Els creadors del projecte conten que 'Humivir' consisteix en la fabricació d'un sobremarc purificador d'aire que al mateix temps reconeix persones infectades pel virus de la Covid-19. A més és programable per a reconéixer altres virus que puguen existir i que puguen ser perjudicials per a la població, com per exemple els virus estacionals.

'Humivir' s'instal·la en el marc de la porta de qualsevol lloc on hi haja trànsit de persones. L'única cosa que es necessita és un dispositiu electrònic, si pot ser un ordinador, on s'instal·la un programa capaç de reconéixer un gran nombre de virus i programable segons les necessitats del moment. En els domicilis particulars, amb un mòbil és suficient.

Criteris de valoració

Els criteris per a valorar i reconéixer als premiats ha sigut la presentació i estructura del projecte explicatiu de la idea de negoci, caràcter innovador, diferenciació i originalitat, viabilitat del projecte, perfil de l'equip emprenedor i caràcter multidisciplinari d'aquest, dinamisme del vídeo de presentació i finalment, adequació de la idea de negoci a l'actual situació derivada per la Covid-19.

Classificació final

• 1r PREMI: “Humivir” del Col·legi Salesians Juan XXIII, presentat per Nadia Rambla, Pamela Botella i Enri Climent.

• 2n PREMI: “Pulsera de Gel Hidroalcoholico de Colores” de l'IES Cotes Baixes, presentat per Lliris Alcaraz i Adrià Collado.

• 3r PREMI: “All DesinfectedCol·legi Salesians Juan XXXIII, presentat per Marta Miralles, Miriam Botella i Kevin Leal.

Josefa Mula, investigadora en l'elit nacional Josefa Mula, investigadora en l'elit nacional
És la 4a més citades a Espanya en la disciplina d'enginyeria industrial.
Pla estratègic del campus Pla estratègic del campus
Reunió de la nova direcció del Campus amb el conseller Rafael Climent.
Projecte Bioresins Projecte Bioresins
Personal investigador del campus d'Alcoi desenvolupa plàstics biodegradables.
Màster Universitari i Empresa Màster Universitari i Empresa
El Campus d'Alcoi incentivarà els TFM que aborden necessitats d'empreses.
Welcome international Students Welcome international Students
23 alumnes d'altres universitats estudien a Alcoi.
Eleccions a rector de la UPV Eleccions a rector de la UPV
José Manuel Barat, José E. Capilla i Ángel Ortiz són els candidats.
Jornades Portes Obertes UPV 2021 Jornades Portes Obertes UPV 2021
La sessió del Campus d'Alcoi de la UPV serà el 20 d'abril a les 17h.