Transformar taronges en productes de neteja

'Citrus' és el projecte empresarial que ha dissenyat l'estudiant del Campus d'Alcoi de la UPV, Karina Santamaría.

[ 16/02/2021 ]

'Citrus' és el model de negoci creat per Karina Santamaría, estudiant del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV). Consisteix a donar una segona vida als residus de la taronja, principalment, per a l'elaboració de productes de neteja i higiene. Segons compte l'estudiant "aquests residus passen per una sèrie de processos per a transformar-los en un nou producte i donar-los un valor afegit".

Karina ha estudiat el Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes, i el Màster Universitari en Direcció d'Empreses (MBA). Totes dues titulacions al Campus d'Alcoi de la UPV. El seu model de negoci ja ha rebut alguns reconeixements com és el tercer premi del V Concurs Start UPV - Campus d’Alcoi. Recentment ha rebut un dels premis de l'IX Concurs d'Empreses i Projectes Empresarials Emprenedors de la **Mancomunitat de l'Alcoià i el Comtat de mans del director del campus, Pau Bernabeu.

Citrus té com a pilars fonamentals "la sostenibilitat, el compromís amb societat gràcies a la creació de llocs de treball i el compliment d'alguns Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)", segons la seua creadora. El projecte empresarial dissenyat per Karina Santamaria compleix directament amb els següents ODS: 11- ciutats i comunitats sostenibles; 13 - Acció pel clima; i 17 - Aliances per a aconseguir els objectius.

Altra de les fortaleses d'aquest projecte és que el producte final no s'envase en recipients individuals, sinó que es comercialitze mitjançant dispensadors, amb la finalitat que cada usuari aporte el seu propi envàs o que s'utilitzen envasos reutilitzables. "L'objectiu és reduir l'ús de plàstics d'un sol ús", indica Karina Santamaría.

El projecte va sorgir en l'assignatura 'Estratègia d'Operacions' del MBA en el qual "van haver de plantejar un nou model d'empresa i la corresponent estratègia d'operacions". Santamaría insisteix que "és important que en els projectes que se'ns plantegen dins de la universitat, tant en graus com en màsters universitaris, posem totes les nostres ganes i potencial" perquè "mai se sap quan els projectes poden donar els seus fruits".

Citrus està plantejat des de la necessitat d'aprofitar el talent humà que es genera dins de la universitat. Karina Santamaría sosté que perfils relacionats amb enginyeria o ADE són "necessaris per a elaborar un producte bo i de qualitat". L'emprenedora també indica que "és necessària la cooperació amb empreses del sector que tinguen experiències en línies de negoci similars a les que planteja en aquest projecte".

Hash Code 2021 Hash Code 2021
L’equip 'Els gañanticos' del campus va quedar en el Top50 espanyol.
Welcome international Students Welcome international Students
23 alumnes d'altres universitats estudien a Alcoi.
200 pràctiques en empresa 200 pràctiques en empresa
La gestió de pràctiques en empresa per part del SIE del Campus d'Alcoi continua.
Juan López, nou director de l'ITM Juan López, nou director de l'ITM
Entrevista a Juan López, després de ser nomenat com a director de l'ITM.
Pablo Díaz, nou director de DITEXPA Pablo Díaz, nou director de DITEXPA
Entrevista a Pablo Díaz, nou director del DITEXPA.
Eleccions a rector o rectora 2021 Eleccions a rector o rectora 2021
El Consell de Govern de la UPV ha aprovat el calendari electoral.
Servei d'Esports i Biblioteca a partir de l'1 de març Servei d'Esports i Biblioteca a partir de l'1 de març
Els serveis es reprenen, però amb algunes restriccions.