200 pràctiques en empresa

La gestió de pràctiques en empresa per part del Servei Integrat d'Ocupació (SIE) del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) continua.

[ 10/02/2021 ]

Des de l'inici de curs, s'han signat 200 acords entre empreses i alumnes. La majoria de pràctiques es realitzen de forma presencial. Estudiant i empresa han de signar el document 'declaració responsable Covid-19', proposat pel SIE, en el qual "durant el període de realització de la pràctica, l'entitat on es realitze la pràctica garanteix el compliment de la normativa sanitària i protecció de riscos laborals que es troben en vigor".

El SIE, dependent del Vicerectorat d'Ocupació i Emprenedoria, és l'òrgan impulsor i gestor de quantes iniciatives s'adopten en matèria d'ocupació en aquesta universitat i té com a objectiu contribuir a la millor inserció laboral dels seus titulats. El 100% de les pràctiques en empresa estan remunerades.

Des del SIE valoren l'esforç per formalitzar el seu conveni de pràctiques i la signatura electrònica per totes les parts involucrades. Segons la informació aportada per David Gutiérrez, responsable de pràctiques en empresa al Campus d'Alcoi de la UPV, s'han signat 200 convenis digitals des de l'inici de curs.

L'oficina de Pràctiques en empresa compleix amb alguns dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): ODS 4 - Educació de qualitat; ODS 8 - Treball decent i creixement econòmic; i ODS 18 - Aliances per a aconseguir els objectius.

Un exemple: Smurfit Kappa

Carlos Alcázar i Marta Tarazona són l'exemple de dos estudiants que realitzen les seues pràctiques en empresa en el curs 20/21. Aquestes pràctiques les realitzen en la multinacional Smurfit Kappa, concretament en la seua planta d'Ibi.

Ángel Martinez, director d'Enginyeria de Planta i el seu tutor de pràctiques, comenta que "per a nosaltres és una aportació de valor molt significatiu el comptar amb estudiants en pràctiques. El nostre principal objectiu és col·laborar amb el desenvolupament professional d'aquestes persones i alhora, som conscients que aporten a les nostres organitzacions una visió diferent, innovadora i actual. Opinem que el que necessiten aquestes persones en la seua última etapa com a estudiants és començar a posar en pràctica en un entorn professional real tot l'après durant anys en les seues carreres universitàries, experiència molt necessària per a començar a integrar-se en l'entorn laboral".

Martínez contínua afirmant que "totes les experiències que hem tingut amb els estudiants han sigut molt bones i per tant, continuarem apostant per aquesta col·laboració cap a les persones, cap al sistema educatiu i al cap i a la fi, cap a la societat".

Hash Code 2021 Hash Code 2021
L’equip 'Els gañanticos' del campus va quedar en el Top50 espanyol.
Welcome international Students Welcome international Students
23 alumnes d'altres universitats estudien a Alcoi.
Transformar taronges en productes de neteja Transformar taronges en productes de neteja
'Citrus' és el projecte empresarial que ha dissenyat Karina Santamaría.
Juan López, nou director de l'ITM Juan López, nou director de l'ITM
Entrevista a Juan López, després de ser nomenat com a director de l'ITM.
Pablo Díaz, nou director de DITEXPA Pablo Díaz, nou director de DITEXPA
Entrevista a Pablo Díaz, nou director del DITEXPA.
Eleccions a rector o rectora 2021 Eleccions a rector o rectora 2021
El Consell de Govern de la UPV ha aprovat el calendari electoral.
Servei d'Esports i Biblioteca a partir de l'1 de març Servei d'Esports i Biblioteca a partir de l'1 de març
Els serveis es reprenen, però amb algunes restriccions.