Per una UPV sense plàstic

Evita els productes d'un sol ús. Oblida't de l'usar i tirar!!!

[ 16/11/2020 ]

Els productes plàstics presenten nombrosos avantatges durant la seua vida útil: emmotllables, sota cost, impermeabilitat, bons aïllants, resistents a la corrosió, etc. Però la desproporcionada producció, el consum mundial de plàstic i la gestió que se li dóna als residus generen greus problemes ambientals, entre altres: danyen els ecosistemes, influeixen en el comportament i en la cadena alimentosa dels organismes marins, contamina els recursos naturals i els aliments.

Hi ha cinc enormes illes de plàstic en els oceans, produïdes perquè tirem uns 8 milions de tones de plàstic cada any als oceans, i que són ingerides pels peixos.

Els principals materials oposats en el mar són polietilè i polipropilè, polímers empleats en l'elaboració de productes d'ús diari com a bosses, envasos d'aliments, utensilis de cuina i joguets.

El triangle de reciclatge, formats per tres fletxes verdes, no vol dir que aqueix plàstic siga reciclable, només que els materials amb els quals s'ha fabricat “poden” ser reciclats.

Els números que es poden veure dins d'aqueix símbol són una manera d'agrupar en set classes les més de 80.000 resines plàstiques que hi ha en l'actualitat.

Què puc fer jo per a minimitzar la meua generació de plàstic s'usar i tirar en la UPV?

Primer, si encara no ho estàs, consciencia't La teua manera de consumir determina el residu que generaràs, així que:

• Evita comprar aigua en botelles de plàstic. Emplena la teua botella reutilitzable.
  • Oblida les palletes, coberts i gots de plàstic.
  • Enamora't de les bosses reutilitzables. Compra productes a granel. Limita els aliments en recipients de plàstic.Evita els productes sobre envasaments. Embolica els teus entrepans en bosses de roba. Puja't al carro de fes-lo tu mateix. Porta't la teua carmanyola per al menú per a portar de la cafeteria, a més estalviaràs diners!!!!
  • Usa l'opció sense got en les màquines de cafè de la UPV i fins i tot en els bars. No uses càpsules de cafè. Usa la cafetera de tota la vida!

I si al final no has pogut evitar generar el residu de plàstic, SEPARA'L PER A RECICLAR-LO.

Al Campus d'Alcoi de la UPV, arreplega el teu regal en la Delegació d'Alumnes.

Anàlisi del trànsit en Moros i Cristians Anàlisi del trànsit en Moros i Cristians
TFM de l'alumne del Campus d'Alcoi Jarold Antonio Imán Guevara.
Premis TFG i TFM Premis TFG i TFM
S'han lliurat 12 reconeixements.
QueCovid.es QueCovid.es
Quatre estudiants del Campus d'Alcoi de la UPV han posat en marxa aquest cercador.
JARTE JARTE
Naix la primera revista d'investigació del Campus d'Alcoi UPV.
Pau Bernabeu, nou director de l'EPSA Pau Bernabeu, nou director de l'EPSA
Amb el 51,61% del vot ponderat, segons els resultats definitius.
WEEK[EMPRENDE] edició en línia WEEK[EMPRENDE] edició en línia
Curs intensiu per a alumnes emprenedors.
Els edificis del campus, protagonistes de Mednight Els edificis del campus, protagonistes de Mednight
Primera Nit Mediterrània de les Investigadores.