Anàlisi del trànsit en Moros i Cristians

El TFM de l'alumne del Campus d'Alcoi Jarold Antonio Imán Guevara, dirigit pel professor Pau Miró, analitza la mobilitat dels vehicles durant les Festes.

[ 12/11/2020 ]

Jarold Antonio Imán Guevara ha defensat el seu Treball Final de Màster (TFM) del Màster Universitari en Direcció d'Empreses (MBA) del Campus d'Alcoi de la UPV. Aquest treball porta per títol 'Anàlisis del trànsit d'Alcoi per a l'ordenament de la ciutat i proposta de mesures per a una ciutat intel·ligent (smartcity)'. Aquest estudiant, nascut al Perú, ha centrat el seu estudi en "l'anàlisi de mobilitat i enfocament en les festes de moros i cristians per a analitzar i informar del comportament d'aquests últims anys perquè li servisca a l'ajuntament a millorar el trànsit en aquesta festa tan rellevant". El TFM ha sigut dirigit per Pau Miró, professor del Departament d'Estadística i Investigació Operativa Aplicada i Qualitat del Campus d'Alcoi de la UPV.

L'estudiant del MBA assegura que "en l'aspecte de sostenibilitat en mobilitat, la ciutat d'Alcoi ha desenvolupat plataformes i aplicacions intel·ligents com appweb de rutes saludables, punts de recàrrega de cotxes elèctrics, transport urbà, carril bici, pla de mobilitat i pla d'accessibilitat i informació del trànsit d'accessos". El TFM "se centra en aquest últim punt, en el qual dispositius de comptatge de vehicles situats en l'entrada i eixida dels principals accessos a la ciutat (Banyeres, Revolcat, Alacant, Cocentaina), registren el flux de la quantitat de cotxes durant el dia guardant-lo en una base de dades que a l'any arriba entre 8 a 15 milions de dades en mitjana".

Una de les conclusions és que "en l'anàlisi estadística multivariant, mostra que en les festes de moros i cristians existeix major afluència de trànsit que accedeixen a la ciutat d'Alcoi per les entrades de Banyeres i Revolcat en el tram horari de 10 h a 14 h".

Gràcies a aquesta investigació, segons informa Jarold Antonio Imán Guevara "es pot establir una capacitat màxima de trànsit en els principals ingressos a la ciutat d'Alcoi (Banyeres, Revolcat, Alacant, Cocentaina) per trams horaris i per a pronosticar noves vies o rutes per als dies i hores amb major flux vehicular".

A més de l'interès promogut pel seu tutor Pau Miró, a Jarold li va motivar realitzar aquesta investigació després d'assistir al 'I Congrés de Big Data Alcoi' "omplint-me d'interès per l'anàlisi de grans bases de dades, com és el trànsit vehicular d'Alcoi que en un any pot arribar a prendre entre 15 milions de dades". Un altre motiu va ser la formació del MBA "on vaig aprendre a innovar pel que vaig voler fer una cosa diferent i deixar un fonament per a futures investigacions relacionades aplicar tecnologies per a millorar la qualitat de vida", segons compte l'estudiant.

Jarold Antonio Imán Guevara també indica que "Alcoi pertany a la xarxa espanyola de ciutats intel·ligents i compta amb informació Big Data. He viscut un any en aquesta bella ciutat, mentre estudiava el meu Màster i he après a conèixer la seua interessant història i gaudir de la seua modernitat. Espere de l'après trobe l'oportunitat de proposar en algun moment idees per a complementar el que apliquen al Perú. Tinc l'esperança que la meua ciutat d'origen, Chiclayo, coneguda com la capital de l'amistat peruana, adopte en el futur la filosofia Smart City".

Càtedra Smart City

La Càtedra Smart City, signada entre la UPV i l'Ajuntament d'Alcoi, té com a objectiu desenvolupar un projecte de ciutat intel·ligent que incloga la posada en marxa de diverses plataformes de serveis i una base de dades integrada en tots els processos claus de la ciutat d'Alcoi. El director d'aquesta càtedra és Manuel Llorca, professor titular del Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors del Campus d'Alcoi de la UPV.

Algunes de les activitats que s'han celebrat en els últims anys són les I Jornades sobre intel·ligència artificial organitzades per Districte Digital Comunitat Valenciana, el 'Digital Change Day', el congrés 'Alcoi: Small & Medium Smart Cities' i una jornada enfocada a la robòtica.

Més informació:

Premis TFG i TFM Premis TFG i TFM
S'han lliurat 12 reconeixements.
QueCovid.es QueCovid.es
Quatre estudiants del Campus d'Alcoi de la UPV han posat en marxa aquest cercador.
JARTE JARTE
Naix la primera revista d'investigació del Campus d'Alcoi UPV.
Pau Bernabeu, nou director de l'EPSA Pau Bernabeu, nou director de l'EPSA
Amb el 51,61% del vot ponderat, segons els resultats definitius.
WEEK[EMPRENDE] edició en línia WEEK[EMPRENDE] edició en línia
Curs intensiu per a alumnes emprenedors.
Els edificis del campus, protagonistes de Mednight Els edificis del campus, protagonistes de Mednight
Primera Nit Mediterrània de les Investigadores.
XX Jornada d'Orientació Acadèmica XX Jornada d'Orientació Acadèmica
Organitzada per la UPV, enguany està marcada per la pandèmia de la covid-19.