QueCovid.es

David Muñoz, Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon, estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica, han posat en marxa aquest cercador.

[ 04/11/2020 ]

Quatre estudiants del Campus d'Alcoi de la UPV han posat en marxa el cercador QueCovid.es. Es tracta d'una plataforma web que informa de totes les restriccions que han aplicat les diferents administracions per a frenar la Covid-19. La principal diferència amb la resta de cercadors similars és que les restriccions es poden conèixer a través del codi postal.

David Muñoz, desenvolupador principal i estudiant del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica apunta que "hi ha molta desinformació sobretot amb les restriccions", ja que "en cada comunitat autònoma són diferents". Assegura que "és important crear una plataforma on es reunisquen totes" i a més que "expliquen el context en què ens trobem".

Totes les dades que s'inclouen en aquest cercador estan extrets de fonts oficials. A més d'aquestes restriccions, actualitzen les dades epidemiològiques, amb la finalitat que l'usuari "entenga les restriccions que s'han aplicat" en cada territori. El projecte ha nascut per iniciativa pròpia de 4 estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica al campus alcoià. A més de David Muñoz, els altres estudiants que participen són Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon.

Ells se centren en contrastar la informació en documents oficials, cercar restriccions i comparar-les amb els butlletins oficials autonòmics i el BOE. La plataforma és lliure i d'ús gratuït. L'usuari només necessita conèixer el seu codi postal per a poder fer ús.

"Volem que la gent es consciencie del perquè d'aquestes mesures" i que no pensen que "estan per casualitat", apunta Muñoz. A més de que la ciutadania entenga les mesures, "volem que estiguen informats de tot el que es pot fer".

Més informació:

Anàlisi del trànsit en Moros i Cristians Anàlisi del trànsit en Moros i Cristians
TFM de l'alumne del Campus d'Alcoi Jarold Antonio Imán Guevara.
Premis TFG i TFM Premis TFG i TFM
S'han lliurat 12 reconeixements.
JARTE JARTE
Naix la primera revista d'investigació del Campus d'Alcoi UPV.
Pau Bernabeu, nou director de l'EPSA Pau Bernabeu, nou director de l'EPSA
Amb el 51,61% del vot ponderat, segons els resultats definitius.
WEEK[EMPRENDE] edició en línia WEEK[EMPRENDE] edició en línia
Curs intensiu per a alumnes emprenedors.
Minut de silenci 25N Minut de silenci 25N
Per les vítimes de la violència de gènere.
XX Jornada d'Orientació Acadèmica XX Jornada d'Orientació Acadèmica
Organitzada per la UPV, enguany està marcada per la pandèmia de la covid-19.