Nit Mediterrània de les Investigadores

'Mednight', una fita inèdita fruit de la col·laboració entre entitats de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia.

[ 01/10/2020 ]

Amb l'objectiu de posar en valor la ciència mediterrània, 12 de les entitats més representatives de la investigació i la divulgació científica a la Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana s'uneixen per a celebrar el pròxim 27 de novembre la primera "Nit Mediterranea de les Investigadores" ('Mednight'), un esdeveniment que abastarà nombroses activitats, formats, temàtiques i veus de personal investigador.

La 'Mednight' naix com a fruit de la col·laboració d'un consorci de 12 entitats: Universitat de Múrcia, Universitat Politècnica de Cartagena, Universitat d'Alacant, Universitat Miguel Hernández d'Elx, Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat Jaume I, Fundació Fisabio, Fundació Sèneca – Agencia de Ciència i Tecnologia de la Regió de Múrcia, INCLIVA i el Consell Superior d'Investigacions Científiques, sota la coordinació del Caleidoscopi i amb el patrocini de la Generalitat Valenciana a través de la Fundació de la C.V. per al Foment d'Estudis Superiors (FFES). Aquest és el primer esdeveniment que reuneix un consorci que engloba a aquestes institucions públiques d'investigació de la Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana sota el segell d'esdeveniment associat a la “Nit Europea dels Investigadors”.

La fi del projecte és mostrar l'impacte social que té la ciència que es desenvolupa al Mediterrani, fent especial èmfasi en la figura de la dona, moltes vegades oblidada en aquest camp. Per a això, en la 'Mednight' es realitzaran multitud d'activitats per a tots els públics, la finalitat dels quals serà transmetre la passió pel coneixement científic. Aquestes activitats s'organitzaran al llarg del mes de novembre fins a arribar al dia 27, data en la qual se celebrarà “La Nit Mediterrània de les Investigadores”.

Un altre dels objectius de la 'Mednight' és impulsar les vocacions científiques, alguna cosa que el projecte persegueix mitjançant formats i activitats atractives per a tota la família, visibilitzant el valor que té la ciència en la societat: xarrades, tallers, exposicions virtuals i espectacles científics són sol alguns dels exemples amb els quals comptarà.

A més de les activitats, tota la informació de “La Nit Mediterrània de les Investigadores” podrà consultar-se a través del seu portal web des d'on els partners informaran de les seues activitats, publicaran notícies i divulgaran algunes de les investigacions més recents que es duen a terme en els seus laboratoris, vinculades a les diferents temàtiques d'aquest esdeveniment.

Per a donar més protagonisme a les investigadores i investigadors, la pàgina de la 'Mednight' comptarà amb seccions especialitzades que arrepleguen articles de veus expertes de les diferents àrees temàtiques que engloba el projecte: geologia i biodiversitat; mar i contaminació; clima i energies netes; dieta i alimentació; vida i salut; història i patrimoni; científiques pioneres i futur.

El projecte “La Nit Mediterrània de les Investigadores”

('Mednight') és un esdeveniment associat a la iniciativa "Nit Europea dels Investigadors" de la Unió Europea, finançada per les accions Marie Sklodowska-Curie, amb identificador de convocatòria: H2020-MSCA-NIGHT-2020.

Classes a l'aire lliure Classes a l'aire lliure
De l'assignatura optativa 'Cooperació per al Desenvolupament'.
JARTE JARTE
Naix la primera revista d'investigació del Campus d'Alcoi UPV.
Accessibilitat en els MMCC Accessibilitat en els MMCC
La CVMC i la UPV signen un conveni per a aplicar la IA en la traducció automàtica i la subtitulació en temps real.
Edifici Viaducte Edifici Viaducte
La UPV i l'Ajuntament d'Alcoi han rubricat la signatura del conveni d'autorització d'ocupació temporal.
Conferència Inaugural del Curs Conferència Inaugural del Curs
Dilluns 26 d'octubre a les 12 h a la Sala de Graus "Roberto García Payá".
DeteCCovid. Eina UPV DeteCCovid. Eina UPV
Eina de la UPV per al control d'aglomeracions i la traçabilitat de contagis per COVID-19.
Grau en Informàtica Industrial i Robòtica Grau en Informàtica Industrial i Robòtica
Aprovats els informes de validació i les memòries de verificació.