Accessibilitat en els MMCC

La CVMC i la UPV signen un conveni per a aplicar la IA en la traducció automàtica i la subtitulació en temps real. Joan Albert Silvestre Cerdá és professor del Campus d'Alcoi.

[ 13/10/2020 ]

La Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC) i la Universitat Politècnica de València (UPV) han signat un conveni de col·laboració que té per objectiu potenciar l'accessibilitat en els mitjans de comunicació (MMCC) públics a través del foment de la investigació en l'àmbit de la intel·ligència artificial (IA) en els processos de traducció automàtica i subtitulació assistida per ordinador en temps real, tant en valencià com en castellà.

Com a conseqüència d'aquest acord, totes dues entitats coordinaran estructures, compartiran coneixements i capacitats, i impulsaran accions de recerca i desenvolupament per a la subtitulació assistida per ordinador d'àudio i vídeo basada en IA.

80% d'encert, ja d'entrada, en el sistema de subtitulació de l'IVRIA de la UPV

El pes de la investigació el portarà el personal expert de l'Institut Valencià de Recerca en Intel·ligència Artificial o IVRIA (VRAIN en anglès) de la UPV, que treballaran durant dos anys amb professionals de diversos departaments d'À Punt Mèdia.

No en va, mentre el sistema actual de Google presenta un 55% d'encerts en la subtitulació automàtica, el projecte de l’IVRIA de la UPV arranca ja d’entrada amb una base del 80%, percentatge que s'aspira a aproximar al 90%.

Avatars digitals amb llengua de signes en temps real, classificacions automàtiques d'àudio i vídeo…

Al marge de les seues aplicacions directes (millora de la qualitat lingüística i la velocitat dels subtítols, els llocs d'edició, etc.), la subtitulació assistida per ordinador serà un primer pas cap a altres avanços en els sistemes de comunicació transmèdia vinculats a la IA, com els avatars digitals amb llengua de signes en temps real, la classificació automàtica d'àudio i vídeo, la creació de continguts formatius de promoció del valencià amb independència de la llengua nativa de l'audiència i la generació de suggeriments a la persona usuària en funció de perfils, entre altres..

Més informació

Classes a l'aire lliure Classes a l'aire lliure
De l'assignatura optativa 'Cooperació per al Desenvolupament'.
JARTE JARTE
Naix la primera revista d'investigació del Campus d'Alcoi UPV.
Edifici Viaducte Edifici Viaducte
La UPV i l'Ajuntament d'Alcoi han rubricat la signatura del conveni d'autorització d'ocupació temporal.
Conferència Inaugural del Curs Conferència Inaugural del Curs
Dilluns 26 d'octubre a les 12 h a la Sala de Graus "Roberto García Payá".
DeteCCovid. Eina UPV DeteCCovid. Eina UPV
Eina de la UPV per al control d'aglomeracions i la traçabilitat de contagis per COVID-19.
Tornada a les aules Tornada a les aules
A partir d'aquest dilluns 19 d'octubre, es reprèn la docència híbrida.
Grau en Informàtica Industrial i Robòtica Grau en Informàtica Industrial i Robòtica
Aprovats els informes de validació i les memòries de verificació.