Edifici Viaducte

[ 21/09/2020 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) i l'Ajuntament d'Alcoi han rubricat la signatura del conveni d'autorització d'ocupació temporal de l'Edifici Viaducte. D'aquesta manera, l'Ajuntament d'Alcoi podrà continuar utilitzant aquest edifici i ampliar l'oferta d'activitats formatives. Formació de Persones Adultes Orosia Silvestre, l'Escola Municipal de Belles arts o les Aules de la Tercera Edat desenvolupen, actualment, les seues activitats en aquest emblemàtic edifici.

Després de signar aquest conveni, ha tingut lloc un acte solemne en la Sala d'actes de l'Edifici Viaducte en el qual han participat D. Francisco José Mora Mas, Sr. Rector Mgfco. de la Universitat Politècnica de València; D. Antonio Francés Pérez, Ilmo. Sr. Alcalde del Ajuntament d'Alcoi; D. Juan Ignacio Torregrosa López, Sr. Director de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi; i D. Juan Francisco Picó Silvestre, Sr. Professor del Departament de Composició Arquitectònica.

El professor Picó ha explicat de forma molt detallada tots els usos que ha tingut aquest edifici de quasi un segle d'antiguitat. Picó indica que es tracta de l'"edifici universitari per excel·lència de la ciutat, és l'edifici de la formació dels enginyers que han treballat al costat de tot el teixit industrial del territori, no solament d'aquesta ciutat".

És interessant veure com a "la transmissió de la tecnologia en la construcció d'edificis com aquest va fer que es produïra un gran creixement dels oficis i indústries afins al voltant de la ciutat".

El conveni escenifica la bona relació entre Ajuntament d'Alcoi i Campus d'Alcoi de la UPV. Sr. Juan Ignacio Torregrosa López explica que l'objectiu del convenis és "donar-li forma a l'ús de l'Edifici de Viaducte per part de totes dues entitats i que l'Ajuntament d'Alcoi puga continuar fent ús del mateix i ampliar l'oferta d'activitats formatives".

En representació de la ciutat d'Alcoi, Sr. Antonio Francés Pérez sosté que "el conveni normalitza la relació entre UPV i Ajuntament per a l'ús d'aquest edifici històric i tan important per a la ciutat d'Alcoi". A més, "agraeix la inversió de la UPV per a facilitar l'accessibilitat de l'Edifici Viaducte".

Sr. Francisco José Mora Mes ha tancat l'acte. Després que el Campus d'Alcoi es traslladara als edificis de Ferrándiz i Carbonell, la UPV sempre ha volgut que aquest edifici tinga un caràcter de "servei públic", segons el Rector de la UPV. A més l'edifici és un exemple de "generositat, solidaritat i compromís".

Classes a l'aire lliure Classes a l'aire lliure
De l'assignatura optativa 'Cooperació per al Desenvolupament'.
JARTE JARTE
Naix la primera revista d'investigació del Campus d'Alcoi UPV.
Accessibilitat en els MMCC Accessibilitat en els MMCC
La CVMC i la UPV signen un conveni per a aplicar la IA en la traducció automàtica i la subtitulació en temps real.
Conferència Inaugural del Curs Conferència Inaugural del Curs
Dilluns 26 d'octubre a les 12 h a la Sala de Graus "Roberto García Payá".
DeteCCovid. Eina UPV DeteCCovid. Eina UPV
Eina de la UPV per al control d'aglomeracions i la traçabilitat de contagis per COVID-19.
Grau en Informàtica Industrial i Robòtica Grau en Informàtica Industrial i Robòtica
Aprovats els informes de validació i les memòries de verificació.
Tornada a les aules Tornada a les aules
A partir d'aquest dilluns 19 d'octubre, es reprèn la docència híbrida.