Villenabot tornarà en 2021 amb format renovat

La il·lusió farà que el concurs es convertisca en un 'doble Villenabot' en 2021, amb novetats i sorpreses que s'aniran revelant al llarg de l'any.

[ 09/04/2020 ]
Participants en l'edició del 2019

L'Ajuntament de Villena, l'IES Hermanos Amorós i el Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) han decidit posposar la quarta edició del concurs 'Villenabot' a l'any 2021. Les circumstàncies actuals pel Covid-19 no permeten celebrar el concurs programat per a maig de 2020. La pròxima edició tornarà amb il·lusions renovades, oferirà activitats que aposten per acostar les STEM al públic femení així com projectes dirigits a persones amb diversitat funcional.

L'organització vol donar encara més valor a aquest concurs en el qual van participar més de 1.000 estudiants de Primària i Secundària en la seua última edició. Van acudir centres educatius de Castalla, Alcoi, Biar, Novelda, Caudete i el Pinós. En l'edició de 2021, s'espera un format renovat, "amb molta més força, més activitats i més sorprenent", segons indica Encarna Mora, professora de matemàtiques de l'IES Hermanos Amorós i organitzadora de Villenabot.

Mora manifesta la seua intenció que "puguen participar tot tipus de públic, alumnat i persones més adultes". També "treballarem la inclusió moltíssim i esperem que hi haja moltes més sorpreses".

La robòtica educativa continua creixent en els centres educatius i s'espera que la participació augmente en el pròxim Villenabot. Wladimir López de Zamora, professor de tecnologia i organitzador del projecte indica que "la motivació del nostre alumnat per a Villenabot és brutal i molts estudiants que no són del camp de la robòtica també volen participar com a voluntaris". Tant Encarna Mora com Wladimir López de Zamora són els responsables de roboluti_ON, l'equip de robòtica de l'IES Hermanos Amorós.

L'Ajuntament de Villena continua apostant per Villenabot i la regidora d'Educació, Elena Benítez apunta que,“la celebració continua vigent encara que per les circumstàncies del Covid-19 enguany no es podrà dur a terme. Això no és un desavantatge, sinó un avantatge ja que l'any que ve tornarem amb més energia i amb més força”.

La mateixa il·lusió que mantenen l'IES Hermanos Amorós i l'Ajuntament de Villena, conserva el Campus d'Alcoi de la UPV. El subdirector d'Emprenedoria, Ocupació i Generació Espontània, Jaime Masiá, sosté que "per a nosaltres, el fet de fomentar les capacitats STEM en els instituts és molt important. Per això no deixarem d'organitzar Villenabot i l'any que ve celebrarem aquesta quarta edició".

Villenabot és el concurs referent en robòtica educativa en tot l'àrea d'influència villenense i compta ja amb tres edicions a la seua esquena. A més del propi concurs, amb les cinc proves ja consolidades (Siguelineas LEGO, Siguelineas Lliure, Laberint, Lluita LEGO i Lluita Lliure) aquesta fira de la ciència i la robòtica sempre ve acompanyada d'activitats complementàries que obrin a l'alumnat les portes del futur a través de l'entreteniment.

En la tercera edició van participar més de 1000 estudiants i en ella es va incloure la taula redona ‘Dones Enginyeres figures ocultes?’ on es posava en valor el treball de grans dones de la ciència que puguen servir com a referent a altres xiquetes. Valors com la igualtat, la inclusió, la co-educació i el treball en equip seran pilars fonamentals d'una fira de robòtica que en 2021 tornarà amb més força que mai a Villena.

Podràs Podràs
Podràs triar la UPV per mil raons.
Dispensa d'assistència presencial Dispensa d'assistència presencial
Per als estudiants de màster.
Màsters  Universitaris Màsters Universitaris
Obert el termini del 25 de maig al 12 de juny.
Inici del curs 2020-21
Coneix el model d'ensenyament i les dates acordades pels rectors i la GV.
10 dies de dol oficial 10 dies de dol oficial
Avui dimecres, a les 12 h, minut de silenci per les víctimes de la pandèmia.
Horaris, reunions, viatges... Horaris, reunions, viatges...
Consulta la nova resolució del Rectorat per a la incorporació progressiva.
Nou Campusviu digital Nou Campusviu digital
Llancem un nou periòdic Campusviu digital i interactiu.