I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil

Organitzat per la Càtedra AITEX UPV, ATEVAL i ACETEX amb el suport de la Conselleria d'Economia Sostenible i l'IVACE, va tenir lloc en l'IVAM Alcoi.

[ 25/10/2019 ]
I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil

El sector tèxtil es va unir per a celebrar durant tota una jornada la I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil organitzat per la Càtedra AITEX-UPV, en col·laboració amb l'Associació d'Empresaris del Tèxtil de la Comunitat valenciana (ATEVAL) i l'Associació Comarcal d'Empresaris Tèxtils de l´Alcoià i el Comtat (ACETEX), i donat suport per la Conselleria d’Economia Sostenible i sectors productius i l'IVACE. Més de 200 assistents es van unir en l'IVAM CADA Alcoi per a reconèixer la importància del sector tèxtil a les nostres comarques.

Durant el matí, els estudiants van visitar el ShowroomVocacions tèxtils’ on les empreses de les comarques centrals, van exposar els seus productes innovadors perquè els joves coneguin el potencial de futur que té el sector.

En l'acte institucional celebrat a la tarda, elCEO de Leroy Merlín, Ignacio Sánchez, va presentar l'actualitat i tendències de futur en el sector tèxtil, amb la seva ponència ‘Sector tèxtil: Competir en el segle XXI’. Ens va exposar les claus de com les empreses han de competir en el món actual de la tecnologia.

Sánchez va posar l'accent en la importància de la responsabilitat social corporativa té en la societat actual, i com les empreses han d'incorporar-la i donar-li prioritat en els seus plans d'estratègics d'empresa.

Si vols canviar el futur, comença per canviar-te a tu” amb aquest missatge Sánchez va animar als joves presents perquè siguin conscients de la importància de les seves decisions per a aconseguir les seves metes.

Per part de l'administració, l'encarregada de clausurar l'esdeveniment ha estat la directora general de l'IVACE, Júlia Company, qui va destacar la labor de la càtedra AITEX-UPV “posant de rellevància la importància del treball conjunt entre institucions, organismes i empreses en benefici d'un sector amb un sòlid arrelament a les comarques centrals i amb una reconeguda projecció tant a nivell nacional com internacional”.

La trobada va servir també com a aparador de reconeixement de totes les activitats realitzades per la Càtedra AITEX-UPV durant el curs 2018-19.

Activitats premiades:

Premis Treballs Final de Grau relacionats amb el sector tèxtil, lliurat per Guillermina Tormo, Directora de l'Àrea de Vicerectorat d'ocupació i emprenedoria de la UPV:
  • 3r premi: Cristina Mira Cuenca, estudiant del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament del Productes en UPV Campus d’Alcoi.
  • 2n premi: María Berruezo de Lara, estudiant del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament del Productes en UPV Campus d’Alcoi.
  • 1r premi: María José Serrano Flores, estudiant del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament del Productes en UPV Campus d’Alcoi.

Premi Startup en el sector tèxtil, lliurat per Rafael Pascual, President d'AITEX:
  • Gema Figuerola pel seu projecte de moda sostenible "Tangente de 90".

Premi al Millor expedienti esment tèxtil del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes curso 2018/19, lliurat per Càndid Penalva, President d'ATEVAL:
  • Cristina Mira Cuenca.

Reconeixement Repte SEAT TÈXTIL CHALLENGE, lliurat per Juan Ignacio Torregrosa, Director UPVCampus d’Alcoi:
  • 3r premi: “Al volant d'un Seat viu més i millor” de Víctor Silvestre i Iñaki Blanquer.
  • 2n premi: “Cinturó de seguretat més còmode i amb senyal d'avís” de Christian Fuentes, María Pérez i María Sancho.
  • 1r premi: “Tèxtil d'ambient” de Javier Romera, Sara Peris, Carlos Abianza i Gabriel Mateu.

Reconeixement Premis Concurs Home tèxtils, lliurat per Vicente Blanes, director general d'AITEX:
  • Modalitat Estampació:
    • 3r premi: project FIXEA presentat per Saúl Pérez.
    • 2n premi: projecte FUNNY FOREST presentat per Laura Díaz.
    • 1r premi: projecte UBUNTU presentat per Borja Salido García.

• Modalitat Jacquard:
    • 3r premi: projecte GIRASOLES ANTHOS presentat per Ana Martí Martín.
    • 2n premi: projecte PINEAPPLE presentat per M. Cristina Puchades.
    • 1r premi: projecte MONARCA presentat per M. Cristina Puchades.

Premis Concurs dissenyo amb elements tèxtils ACETEX - Escola d’Art d'Alcoi, lliurat per José Martínez, President d'ACETEX:
  • Primer Premi: Verónica Llin Albero pel seu projecte NERVE OF NATURE.
  • Segon Premi: Kathy Peñafiel pel seu projecte LUMIX PARDINUS.

Reconeixement a TEXDENCIA:
  • TEXDENCIA és el grup de Generació Espontània de la UPV que amb esforç, dedicació i il·lusió fa possible que cada dia les activitats de la Càtedra es promocionin entre els estudiants.

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Benvinguda a alumnes de màsters universitaris Benvinguda a alumnes de màsters universitaris
Els estudiants han acudit al Saló de Plens de l'Ajuntament d'Alcoi.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.