Obertura Universitat Sènior 2019/20

Aquest any compta amb 215 alumnes en el curs. Carmina Nácher va ser la encarregada d'impartir la lliçó inaugural.

[ 19/09/2019 ]
Universitat Sènior del Campus d'Alcoi de la UPV

La Sala de Graus Roberto García Payá del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) va acollir la tradicional lliçó inaugural de la Universitat Sènior. La cita va estar presidida per Juan Ignacio Torregrosa, director del Campus d'Alcoi de la UPV, Carolina Ortiz Pineda, regidora de Persones Majors i Festes de l'Ajuntament d'Alcoi, Camilo Albero, President de l'Associació Sènior a Alcoi i Rosa Vercher, subdirectora de Cultura i Coordinadora de la Universitat Sènior.

L'acte va començar amb la benvinguda per part de la subdirectora, que després d'una breu presentació dels activitats realitzades en el passat curs, va cedir la paraula als membres de la taula presidencial. Finalment ha sigut el director del campus, Juan Ignacio Torregrosa, qui va tancar el torn d'intervencions.

A continuació, Carmina Nácher Pérez va impartir la lliçó inaugural, titulada ‘Un viatge pel nostre patrimoni’.

L'Acte d'Obertura, va finalitzar amb la interpretació de "Gaudeamus Igitur" pel Cor de la Universitat Sènior del Campus d'Alcoi, dirigit per Jordi Sempere Azorín.

Currículum de la ponent

Carmina Nácher Pérez és natural d'Alcoi. És llicenciada en Filosofia i Lletres per la Universitat d'Alacant. Entre els seus múltiples càrrecs, destaca que va ser Directora de la Mostra de Teatre d’Alcoi, i Assessora de Cultura i Educació a l'Ajuntament d'Alcoi.

També ha tingut presència en la Generalitat Valenciana sent Secretària Autonòmica de la Conselleria de Cultura i Directora de Patrimoni Artístic en la mateixa Conselleria. A més ha sigut coordinadora de publicacions en Editorial Marfil. També ha format part de l'Associació de Sant Jordi com a responsable de l'inventari i la catalogació dels fons artístics i els béns mobles.

Nácher ha format part de fundacions com és el cas de la Fundació Cultural Frax de la Comunitat Valenciana i membre del Patronat de la Fundació de la Obra Social CAM.

Conferència inaugural ‘Un viatge pel nostre patrimoni

Ha consistit en un recorregut pel patrimoni d'Alcoi, tant en béns immobles, mobles o immaterials. Un viatge a través de la nostra cultura, les nostres arrels que gràcies a moltes generacions que ens van precedir, que van cuidar, van respectar i fins i tot van millorar, ha arribat fins nosaltres un ampli i divers llegat patrimonial.

En aquest breu trajecte sobre els vestigis patrimonials que han format part de la nostra història, es pretén l'objectiu d'apreciar, cuidar i difondre el nostre patrimoni. I per què no, també podem plantejar-nos aquesta generació crear, acréixer i llegar a les futures generacions un patrimoni cultural propi de l'etapa cronològica que estem vivint.

L'oferta per al curs 2019 / 2020

Els 215 alumnes matriculats en la Universitat Sènior del Campus d'Alcoi tindran la possibilitat de triar entre la doble oferta, dos cursos globals que es desenvoluparan en 240 hores.

Els 19 professors d'aquest curs impartiran conferències sobre assignatures com l'art, cultura russa, música, cultura alemanya, economia, ‘l'estrès en les nostres vides’, ‘La Revolució del Petroli d’Alcoi en 1873’, el cinema d’Alfred Hitchcock, creadores i artistes, la salut en el futur, història de l'educació, literatura universal, ‘Una qüestió de grandària i quantitat’, l'impost sobre la renda, ‘gestione el meu temps, evite procrastinar i foment la meua planificació’, anglès bàsic, el nostre cervell a través dels sentits, ‘Eureka’, consideracions entorn de la bellesa d'algunes coses, pintura alcoiana del XIX, 5 pensaments que van revolucionar el món de la física, i introducció a l'enginyeria genètica.

Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Finalitza 'Ciència en Acció' Finalitza 'Ciència en Acció'
XX edició en la qual han participat estudiants de més de 10 països.
Materials tèxtils que carreguen mòbils Materials tèxtils que carreguen mòbils
Els nous dispositius estan dissenyats per investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.
Escola UPV destacada Escola UPV destacada
L'EPSA rep el premi 'Escola UPV destacada' en esports.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.